29 november 2009

Chokladtårta med peanutbutter frosting

1 Advent!
Äntligen, som jag har väntat:-)
Den här underbara Chokladtårtan ska jag bjuda på i dag när min gäster kommer på 1 Advents fika. Jag har inte bara bakat massa gosaker....de är julpyntat oxå vill jag lova !
Allt för att få den rätta stämningen.
Den är frostingen måste ni bara prova, bild och recept från Leila bakar Tv4 :-)
Super !


Peanutbutter frosting (till 1 tårta)
1.5 dl mjukt jordnötssmör, 8 dl florsocker, 1 dl kakao av god kvalitet, 2 tsk vaniljsocker, 300 g Philadelphiaost, 2 msk varmt kaffe,Saltade jordnötter, pistagenötter, pekannötter, cashewnötter och hasselnötter till garneringRöda cocktailbär, silverkulor eller guld non-stop till dekornation

Ha nu en Skön 1 Advent!
Kram Malin

1 kommentar:

  1. Jag önskar dig också en alldeles härlig 1:a Advent!!!
    Massor med kramar!!!

    SvaraRadera