27 maj 2009

Frosting!

Jag har fått frågan om receptet på den frosting som jag använder på min Cupcakes !
Sååå kul - här kommer den :

200 g Philadelphiaost
50 g mjukt smör
Vispa krämigt med elvisp.

5 dl Florsocker
1 tsk vaniljsocker
Vispa ner i ost krämen tills den blir helt slät.
Pressa i några droppar citronsaft.

För att göra frostin med chokladsmak tillsätter du 2 dl florsocker med chokladsmak + 3 msk cakao. Eller, blanda i lite karamellfärg i krämen - rosa,röd,gul eller grön!
Nu är de bara till å breda ut på dina cupcake och garnera loss med blommor och strössel.
Lycka till!
Kram Malin

3 kommentarer:

  1. Mmmm... Mumsigt...
    Måste försöka testa snart!
    Tack söta du!!!
    Kramisar!

    SvaraRadera
  2. Låter så gått! Men tror inte jag ger mig på detta än :)

    SvaraRadera
  3. ja, gör gärna de lena :-)
    de är verkligen så kul när man
    sätter igång.
    Kram Kram och Lycka till!

    SvaraRadera