21 maj 2009

Grundrecept på Cupcakes!

Här kommer receptet som jag använder då jag bakar min Cupcakes!

3 ägg gärna ekologiska
2 1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
Vispa med elvisp tills de är vitt och pösigt.

100g smör
1 dl mjölk
Smält smöret och häll i mjölken - blanda med äggsmeten.

3 1/2 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
Blanda allt - och VÄND ner i smeten.

1 citron
Riv av skalet och presse ur saften - blanda med smeten.

Sätt dina pappersformar i en muffinsplåt och fyll med smet till 1/2
Grädda mitt i ugnen i 15 min - låt dina cupcakes svalan innan du
breder på frosting & dekorerar.
Lycka till !
Kram Malin

4 kommentarer:

  1. Mmmm... Måste testa detta...
    Men hur gör jag frostingen då?
    Gulp...

    SvaraRadera
  2. Ska se till att de kommer upp ett recept på frostingen :-)
    Roligt att du ska baka cupcakes!
    Lycka till.

    SvaraRadera
  3. Oj oj tror jag inte vågar mig på det... fortsätter nog att äta dina. hihihihi

    SvaraRadera
  4. Självklart Anna :-)
    De kommer nog bli lite bakning till helgen - de är ju morsdag!

    SvaraRadera