02 juli 2009

Citron Lemonad.

Här kommer något till er alla CITRON älskare! Lemonad!
De här receptet kan jag verkligen rekommendera en varm dag som denna :-)

Saften av 10 Citroner (går jättebra om du bara pressar saften ur 6st gå efter tycke å smak)
2.5dl Strösocker
5dl Vatten

Blanda allt i en stor kanna tills sockret löst sig, i med isbitar och servera i fina glas!
För att göra Lemonaden rosa - PINK LEMONAD - använder jag rödbetor som färgämne!
Skala och skiva 2st färska rödbetor och låt dom dra i lemonaden tills du fått den färg du önskar.
Hoppas du försöker dig på den här i sommar,de blir sååå gott.. å fint :-)
Kram Malin

2 kommentarer:

  1. tack för fräscht tips! Slurk!

    SvaraRadera
  2. Jag ÄLSKAR citron!!! Den här trevliga lemonaden måste jag ornda - det ser jag det!
    Tack för ett mycket fräscht och gott tips!

    SvaraRadera